Divendres, 21 De Juliol De 2017
C/ Sant Sebastià, 1 Gerri de la Sal, Baix Pallars - 25590 Telèfon: 973 66 20 40 Fax: 973 66 21 83
ajuntament@baixpallars.ddl.net

30/06/2017

“E L COMPOSTATGE COMUNITARI A LA COMARCA”

Consell Comarcal del Pallars Sobirà

Hi ha un model de gestió de residus orgànics present a la nostra comarca, un model que fa molt temps que existeix, que sha anat consolidant,  i poc a poc sha anat introduint en la vida de moltes famílies: el compostatge comunitari.

Està present en els pobles de menys de 100 habitants, dispersats per les diferents valls que conformen la comarca. Els habitants daquests pobles separen la seva orgànica i la llencen a uns compostadors ubicats a la via pública, allí, sota unes condicions controlades es va transformant en compost, un adob de qualitat que els mateixos habitants utilitzen per al seus horts o plantes.

Durant els mesos de juliol i agost es podrà veure als ajuntaments de la comarca una exposició sobre compostatge comunitari on shi reflexa el cicle de la matèria orgànica i on els habitants del municipi esdevenen els principals protagonistes.

Des del Consell Comarcal volem agrair als ajuntaments la predisposició per donar a conèixer aquest model de gestió i facilitar-nos lespai, als protagonistes de les fotos per acceptar participar en aquesta campanya, i a tots els habitants que creuen en aquest model, que lutilitzen i que han contribuït de manera especial a donar un valor afegit als nostres residus orgànics.