Dimarts, 16 De Octubre De 2018
C/ Sant Sebastià, 1 Gerri de la Sal, Baix Pallars - 25590 Telèfon: 973 66 20 40 Fax: 973 66 21 83
ajuntament@baixpallars.ddl.net

Poble a poble

«   ... 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 ...   »

Pujol

Poble del municipi de Baix Pallars i fins el 1969 del de Peramea. És situat a l'extrem meridional del Pla de Corts, damunt del pas de Collegats.

De la seva església parroquial de Sant Andreu, en depenien les de Cortscastell i Canals.

A Pujol trobaràs un allotjament rural.

Sant Sebastià de Buseu

Despoblat del municipi de Baix Pallars i fins el 1969 de Baen. És situat damunt del coll de Sant Sebastià, entre les valls del barrancs dEnseu i del riu Major.

La seva església, dedicada a Sant Sebastià depèn de la parròquia de Baén.

Sarroca de Baén

Masia i antic terme del municipi de Baix Pallars, dins l’antic terme de Baen, emplaçada a 1422 m d’altitud, al sud de Sant Sebastià de Buseu.

A uns 700 metres d’aquesta masia, a mà dreta es troba un petit corriol que ens porta fins al tossal on hi ha el despoblat o Castell de Sarroca o Cases Velles, el tossal on hi ha les restes domina el camí vell que unia la zona de Gerri amb la de l’Alt Urgell, la qual cosa fa que fos un assentament defensiu estratègic. El conjunt de restes visibles s’escampa per tot el llarg de la cresta. Tot el perímetre del recinte es troba envoltat d’un mur.  És un recinte rectangular amb una torre de planta quadrada en un replà superior.

Sellui

Sortint de Gerri de la Sal en direcció a Sort, a 1 km trobarem el poble del Compte, des d’aquí hi surt una pista que passa per Balestui fins arribar al poble de Sellui.

La seva església parroquial (que tenia annexa  l’església de Balestui) depèn de la d’Ancs. Avui és una entitat local menor amb junta administrativa pròpia.

Un cop passat el poble continuem uns 900m més, a l’altra banda del barranc (dreta) trobem les restes d’un petit molí – mola de Peró; des d’aquest indret s’enfila un corriol i en uns 15 min de forta pujada s’arriba al cim d’un turó on s’hi troben les restes d’una capella anomenada Sant Andreu de Sellui.

Aquesta capella data del segle XI, tot i el mal estat de conservació, encara s’hi pot endevinar que era una construcció de planta rectangular amb absis semicircular.

«   ... 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 ...   »