al contingut a la navegació Informació de contacte

Promoció de l'habitatge en el món rural.

habitatge, generalitat, promoció, despoblament

DIVENDRES 18 MARÇ 2022

L’Agència Catalana d’habitatge, l’any 2021 realitza una selecció d’un total de 20 municipis del territori català per a la implantació de les proves pilot del Programa de promoció de l’habitatge en el món rural, contribuint així al repoblament de les zones rurals.

L’objectiu del programa consisteix a incentivar la realització de projectes i d’actuacions estratègiques, sectorials i singulars innovadores que estimulin i reforcin l’accés a l’habitatge, i que puguin contemplar diferents modalitats de tinença.

El projecte cooperatiu d’habitatge, concretament la cooperativa Tremolina de Muntanya SCCL, presentat per l’ajuntament de Baix Pallars va ser un dels seleccionats per aquesta prova pilot.

La cooperativa proposa realitzar-hi 4 habitatges de primera residència en cessió d’ús que comptaran amb espais comunitaris com a extensió dels habitatges, tals com una sala polivalent o l’hort.

Addicionalment, el projecte de la Tremolina de Muntanya contempla també la incorporació d’un obrador amb forn on membres de la cooperativa duran a terme una activitat econòmica i una cuina amb certificat sanitari que la cooperativa pretén obrir a aquelles persones que tinguin necessitat per iniciar nous projectes socioeconòmics.